Власне, копію журналу в PDF завдяки пропозиції Олексія Созінова (керівник UFL) для блогерів я отримав ще 22 серпня, але через невідкладні обставини мусив поїхати з міста, забув нетбук із файлами вдома, а повернувся в місто лише вчора. Тому огляд буде сьогодні (кажуть, краще пізно, аніж ніколи).
Більшість вже побачених рецензій / відгуків зводяться до загального враження; тому дозволю собі трішки детальніше зупинитись на самому виданні (шкода, що не можу вам його показати через обмеження; журнал-то платний, само собою, що шарінг та розповсюдження є порушенням не лише принципів авторського права керівників проекту, але й елементарно неетичним кроком; тому доведеться вам вдовольнитись моїм "багатобукаф"-текстом). Всі враження - далі.
ПЕРШІ ВРАЖЕННЯ
Перше враження від PDF-екземпляру: багато тексту, малувато візуалізації в окремих статтях (хочеться більше графічних схем, інфографіки, акцентів не лише на цитатах, а на цифрах, на візуальній співставності елементів чи показників). Журнал радше скидається в поточному вигляді на дайджест, аніж на видання (нехай і DIY-zine). Оскільки в продаж пішла друкована копія, само собою, що в файлі не було активних посилань та й структура змісту для електронного читання / сприйняття з екрана виявилась так собі. Але через деякі імена та назви компаній вирішую: "читатиму не лише тому, що пообіцяв огляд в блозі" :) Власне, багато моментів "розжовуються" і "кладуться до рота"; тому новачкам раджу вже з першого погляду. Якщо ж ви хоча б 3-4 роки вже "в індустрії", то вас зацікавлять окремі моменти з практики конкретних проектів (як-от приклади із практики Softkey, Liqpay, УТМ, UFL, Кофейная Карта). Власне, саме через приклади - "а в нас в роботі траплялось ось таке" - не можу сказати, що це журнал виключно для новачків. Адже компанія може роками пропрацювати і не зіткнутись із конкретними ситуаціями, а потім одразу "попасти". А інші тільки почнуть - і вже неодноразово потрапляють на одні й ті ж "граблі". Тому недоліки зовнішні не завадять вам самостійно оцінити внутрішній вміст "Интернет-Бизнесу".
ДИЗАЙН
Зустрічають будь-який продукт за його зовнішнім виглядом. Принаймні, коли продукт подобається за виглядом - то сприйняття його в рази позитивніше. Дизайн, побачений в файлі, особисто мені не сподобався. З шрифтів я люблю Arial, Verdana, Helvetica. Сімейство Sans взагалі не переварюю. Але гарнітура в тексті саме PT Sans. Те ж саме - з багатоколонковою версткою, коли ти змушений навіть в друкованому вигляді бігати по сторінці вгору-низ, а кожні 3-4 слова - новий перенос. 2 колонки тексту було б цілком досить (як це видно у публікаціях Дмитра Шоломка чи Артема Бородатюка). 5 кольорів в оформленні заголовків та блоків не належать навіть і близько до одного "сімейства", а тому трішки дратують. Тим більше, що fancy colors (не можу підібрати український відповідник) - це трішки не із світу бізнесу (нехай і онлайн-бізнесу). Тому за особистим враженням дизайн побаченого файлу - на "трієчку".
КОНТЕНТ
У випадку із "Интернет-Бизнесом" вміст кращий за "обгортку", як це часто буває із вітчизняним контент-проектом (якщо журнал можна назвати "контент-проектом", звісно ж). Команда із практиків - це варте поваги. Судіть самі:
-Олексій Созінов, UFL
- Дмитро Шоломко, Google
- Андрій Пушкарьов, SmartLinks
- Олександр Вітязь, ПриватБанк
- Микита Сенченко, WebMoney
а також керівники та ключові менеджери із SoftKey, NetPeak, B2Blogger, Bookshop, SEO-Studio, Begun, Yakaboo, УТМ, Кофейная Карта і багатьох інших.
Матеріал викладено доволі стисло, із практичними прикладами, рекомендаціями для початківців та зауваженнями для тих, хто вже має певний досвід. Загалом журнал має вигляд такого собі настільного howto для того, хто серйозно вирішив займатись онлайн-торгівлею та комерційними проектами в Україні чи на території країн СНД. Окремі публікації (як от: "Как написать Executive Summary для инвестора?" Ростислава Чайки чи "Торговая марка и интернет-бизнес" Юлії Шишкіної, "Сайты B2B: как не упустить возможности продавать в Cети?" Олександра Сторожука і "Облачный маркетинг" Сергія Дорохова варто перечитати навіть тим, хто не перший рік займається продажем послуг та товарів, якщо ви зібрались мігрувати із оффлайну в онлайн). Ну і ще зацікавили можливості Liqpay та "Интернет-денег".
ЩО СПОДОБАЛОСЬ
- наявність "топів" та власників бізнесу серед колективу авторів;
- досвід від конкретних проектів та приклади вдалих / невдалих ситуацій;
- концентрація на можливих ризиках та проблемах.
ЩО НЕ СПОДОБАЛОСЬ
- дизайн та шрифт;
- незбалансованість обсягу статей. Одні вийшли великим ґрунтовним дослідженням, інші - концентрованою "вижимкою" порад та фактів для зовсім "зелених" початківців;
- некоректне відображення на e-рідері. Виявилось, що частина PDF-файлу є текстом, а окремі сторінки і цілі публікації - це змонтовані зображення "картинки + текст у вигляді суцільного зображення". При масштабуванні на електронному рідері (не-iPad) із текстом та самим файлом відбувалось казна-що, частина тексту стала величезною, а шрифт, вмонтований в сторінки як зображення, не збільшився ні на йоту. У підсумку від ідеї читати журнал на електронному папері довелось відмовитись і читати з екрану ноутбука. Якби був новачком - придбав би друковану версію (всього 25 гривень - доволі демократична ціна за такого роду контент, який буде "лежати на столі" завжди під руками в підприємця-початківця). Але якщо в майбутньому команда творців журналу хоче продавати електронні версії - варто зробити файл 100% сумісним із пристроями на основі електронних чорнил. Поточна ситуація була прикрою несподіванкою: беру в дорогу рідер, і в цьому випатку просто було неможливо нормально прочитати PDF-копію журналу.
ПОБАЖАННЯ ДО КЕРІВНИКІВ / ТВОРЦІВ / СПІВАВТОРІВ ПРОЕКТУ
- регулярного виходу нових випусків;
- довести "до розуму" дизайн та візуальну структуру;
- залучити до розмови представників іноземних проектів, які цікавляться українським / російським ринком;
- залучити представників українського PR-сектору (чому про піар в Україні мають писати англомовні видання, а не вітчизняні) до колективу авторів;
- в майбутньому перейти до україномовної версії журналу (вигуки про те, що україномовний контент непопулярний і не приносить читацької аудиторії вже чув; але це думка "вчорашнього дня"; чомусь e-zines - наприклад - в Німеччині видаються німецькою більше, ніж англійською; тим більше, що серед авторів - "топи" українських компаній, які працюють в Україні; тому українська мова в наступних випусках - цілком логічний крок).
ВИСНОВОК
В Україні з'явився цікавий проект для початківців у Інтернет-бізнесі та онлайн-продажах. Це може бути просто одноразовий цікавий досвід, а може бути і довготривалий проект, покликаний сформувати культуру підприємництва на якісно новому рівні - все залежить від того, як далі буде розвиватись журнал та колектив, що працюватиме над ним.
КОРИСНІ ПОСИЛАННЯ
Офіційний сайт проекту
Сайт Асоціації молодих донорів України, куди підуть кошти від продажу журналу "Интернет-Бизнес".
Придбати свій екземпляр журналу "Интернет-Бизнес" всього за 25 гривень.
Олексій Созінов в своєму ЖЖ - про перспективи журналу "Интернет-Бизнес" та його підтримку з боку бажаючих.
Домены и хостинг по лучшим ценам. Для Украины и России
Пресс-релизы и контекстная реклама для В2В / В2С компаний стран СНГ
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
ПОПУЛЯРНІ ПУБЛІКАЦІЇ
-
Хотят ли русские войны? Не спрашивай у тишины, Не спрашивай у тех солдат, В мемориалах, что лежат. Спроси у цинковых гробов, В котор...
-
Пост вперше опубліковано 06.01.2011. Але вважаю за доречне оновити його сьогодні Цю колядку я знаю від своєї нині вже - на жаль - покійної...
-
Якщо в Ubuntu, якою до того користувався 3 роки, апостроф одразу був в розкладці українською "з коробки", то для Mac доводилося...
-
Думаю, в начале нового рабочего года не только я люблю устраивать "чистку" своим аккаунтам в соцсетях и рабочим файлам. Весь прошл...
-
Вообще-то первый раз в первый класс я должен был пойти в 1991 году, но случилось две вещи: путч Янаева, Пуго и прочих КГБистов и мое неуд...
Погоджуюсь щодо української, наприклад знайшов статтю Ростислава Чайки в оригіналі на укр. мові - http://startupline.org/blog/DIY/10.html
ReplyDeleteДумаю і інші автори не відмовились би писати українською
Спасибо за подробный отчёт!
ReplyDeleteОтвечу на некоторые замечания:
1. Использование гарнитуры PT Sans обусловлено её легальным бесплатным распространением. Кстати, перечисленные Arial, Verdana, Helvetica это тоже sans-serif, гротески.
2. Проверка правильности отображения и масштабирования pdf-файла на разных устройствах не входила в поставленную задачу. Любопытно взглянуть на скриншоты.
Алекс
http://amurr.com/
2 Алекс:
ReplyDeleteскриншоты и фото выложу сегодня в течение дня. Могу сказать, что самым проблемным получилось отображение на е-link'е, остальные устройства (нетбук, мобильник, ноутбук) отображают корректно