Aug 5, 2009

Чи є майбутнє у нішевих проектів

Можливо, тому що сам зараз обмірковую ідею одного нішевого проекту, я нещодавно задався питанням - чи є взагалі у нішевих проектів у веб хоча б якесь майбутнє? Не лише ідеологічне чи комерційне, але й функціональне, соціальне. Чи здатні нішеві проекти протистояти потужним універсальним "монстрам" веб-індустрії, котрі вже давно відхопили свою частку медійного, інформаційного чи сервісного ринку у Мережі і міцно (більш-менш, враховуючи кризу) сидять у своєму кріслі?

Загалом я особисто завжди виступав і виступаю за ідеологічне підґрунтя нішевих проектів. Немає чіткої ідеї, немає емоційного наповнення, яке несе ваш проект, немає стилю, "сексу" (як казав свого часу Стів Джобс) - до біса такий нішевий проект. Ще один файловий обмінник чи ще одна соцмережа для "загрузі фоткі-посмотрі відєо" - це не нішевий проект, це "унилая копіпаста". А ось файловий обмінник виключно для книжок чи соцмережа для тих, хто любить пиво - це вже нішевий проект, це вже і ідея, і субкультура, і ідеологія, і нішеві сервіси.

Майбутнє у нішевих проектів є. Навіть не так - чомусь мені видається, що ЛИШЕ у нішевих проектів і Є майбутнє. Універсальний проект чи великий контент-проект, який охоплює велетеньский прошарок інформації, графіки чи новин без вибіркового таргетингу - це або Flickr, YouTube чи LastFM, або суцільний провал. Тому що навіть у трьох вище згаданих є своя функціональная ніша та своя ідеологія. Сайти новин неминуче підуть в небуття разом із друкованими виданнями у їх консервативному, олдскульному форматі. Зміниться носій, форма, швидкість реагування на нові інформаційні приводи, а отже - виникнуть нові нішеві проекти (інформаційні - в тому числі). Питання лише в тому, наскільки конкуренція та ринок зможуть врегулювати рівновагу та рівень якості тих самих нішевих проектів, окремих старт-апів та комм'юніті у їх взаємодії між собою та із потенційними користувачами. Виграють ті, у кого ідея буде цікавішою, а функціонал та його реалізація - більш продуманими. Причому це стосується усього спектру послуг та можливостей у веб 2.0.

No comments:

Post a Comment

ПОПУЛЯРНІ ПУБЛІКАЦІЇ