сьогодні у телефонній розмові із другом торкнулись теми освіти у наших вишах та рівня і якості знань, які надаються під час навчання. а саме - що рівень та фаховість знань у наших вишах у 80% випадків не відповідає вузькій спеціалізації, яка врешті-решт і потрібна для того, аби якісно робити свою роботу. приклад простий: я отримав два роки тому магістерський диплом із спеціальності "Фінанси". У "Фінанси" можна "запхати"
фінансову аналітику
фінансовий менеджмент
фінансовий аналіз
стратегічне планування
фінансовий аудит
фінансовий та банківський облік
бухгалтерський облік
фінансове прогнозування
фінансову санацію та колекторські послуги
і ще до бісової мами усілякого теоретичного та прикладного фінансового начиння. а тепер просте питання - ХТО СЕРЕД ЦІЄЇ КУПИ СПЕЦІАЛЬНОСТЕЙ Я? виш дав освіту, дав диплом і виштурхав у плечі два десятки магістрів спектоного літа 2007 року. хочете знати, як склалась їх подальша доля? розкажу вам про декількох. одразу відкину 5-6, які працюють бухгалтерами, ще 3-4, які працюють економістами, і ще пару, хто в банках. Тільки 50% групи. Другі 50% випускників стали: маркетологами, дизайнерами веб-інтерфейсів, перекладачами-фрілансерами, страховими агентами, сеошниками та працівниками видань чи прес-служб. Жодного стосунку до фінансів. ЖОДНОГО.
другий аспект - рівень знань, які ми отримали і отримуємо в українських вишах. як маркетинг та рекламу може викладати людина, яка ні дня не працювала не те що в рекламі, але й навіть у сферах, дотичних до маркетингу, і закінчила свого часу вуз за економіко-господарським напрямком?! як професор може викладати студентам нові знання, якщо його методичка на 90% являє собою слово в слово американський підручник?! для чого видається 4 українських підручники, кожен із яких майже дослівно повторює західні першоджерела?! просто аби знизити ціну на підручник і допомогти столичній професурі заробити чергову відмітку у наукових реґаліях?! що дає лекція викладача, який жодного нового слова не здатен сказати студентам на лекції?! для чого писати конспекти, які практично не відрізняються від тексту у підручнику?! протягом перших 4 років навчання студенти активно витрачають час на те, щоб повторювати нескінченну кількість разів переписування підручників та методичок у своїх конспектах. якщо ти дослівно вивчив конспект - ти молодець. якщо ти сидиш на лекції і заглядаєш викладачеві у рот - ти молодець. внесення інновацій псує доктрину та модель традиційного в Україні викладання. за весь час навчання у виші був лише 1 професор - Лейфура Валентин Миколайович - який приходив на 99% лекцій лише із шматком крейди в руках і за півтори години лекції встигав чотири рази списати усю 5-метрову дошку формулами та прикладами, розказати ряд прикладів, не наведених у підручнику, і при цьому повністю викласти усю тему без допоміжних засобів. але це математика (вища математика, теорія ймовірності тощо). в економіці та науках, до економіки дотичних, можу навести лише 2-3 викладачі із чітким знанням предмета без купи допоміжних паперів та нудного перечитування підручника вголос. подібна ситуація єще гіршою в переважній більшості регіональних вишів (кажуть, у Києві із цим трохи краще, але думаю, і така тенденція там теж є). У кінцевому підсумку - та модель викладання та теоретичної відірваності підготовки викладачів від реального життя та від практичних навичок, яка є нині в Україні, - це потенційний шлях в нікуди для вітчизняної освіти. переписування підручників та безкінечне копіювання матеріалів пахне дилетантщиною та низькою якістю знань. в таких умовах немає нічого гідного у тому, аби отримувати освіту в Україні. викладач в ролі агента із продажу та розповсюдження методичок і брошур власного авторства навряд чи здатен дати своїм студентам європейський рівень знань. Якщо так триватиме і далі - за років 4-5 ми із освченої нації станемо нацією із найбільшістю кількістю вишів, дипломованих випускників, але абсолютно без нових знань та із низьким рівнем підготовки в будь-якій із професійних сфер.
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
ПОПУЛЯРНІ ПУБЛІКАЦІЇ
-
Хотят ли русские войны? Не спрашивай у тишины, Не спрашивай у тех солдат, В мемориалах, что лежат. Спроси у цинковых гробов, В котор...
-
Якщо в Ubuntu, якою до того користувався 3 роки, апостроф одразу був в розкладці українською "з коробки", то для Mac доводилося...
-
Пост вперше опубліковано 06.01.2011. Але вважаю за доречне оновити його сьогодні Цю колядку я знаю від своєї нині вже - на жаль - покійної...
-
(с) by Norm Murray Вчера в разговоре с подругой промелькнула ее фраза "все имеют свою цену" и тезис на тему "да за 5 тысяч до...
-
Дни праздничные, и пока народ отходит от выпитого и съеденного за минувшие полутора суток, вспомнилась тут мне одна старинная песня, которую...
Я погоджуюсь з тобою, наша освіта опустилася нижче плінтуса. Медики вчаться 7 років з яких 4 навчаяться комплексно-розширено лиш потім йдуть на узьку спеціалізацію. Хоча можна булоб їх вчити спочатку по їхній спеціалізації.
ReplyDeleteА ВУЗ які отримують ліцензії на такі спеціальності які вони поросто кваліфіковано не взмоні навчати.
Болонську систему взагалі ввели так порахітські що вже не смішно.
Приподають не практики а теоретики які навідь і року не пропрацювали в тому профілі про який розповідають.