
Інтернет в цілому за 2011 рік
- Змінилися Facebook, Twitter, YouTube, Google та пов'язані із ними сервіси і вони ж задали тренди, які перейдуть в 2012 рік.
- Соціальна складова зросла: соцмережі "повід'їдали" аудиторію у блогів.
- Великі інтернет-проекти ломанулись в бік біржі (і це на тлі кризи, яка все ще триває чи знову розпочинається): дехто вже провів розміщення, дехто залишив це на 2012 рік.
- З'явилася величезна кількість проектів-копікетів на регіональних та локальних ринках (купонні сервіси, мікроблоги, контент-біржі, сервіси бронювання житла та квитків).
- З'явилися і зросли цікаві невеликі проекти із великим потенціалом типу About.me, LaunchRock, Path.
- Геолокація залишилася "річчю-в-собі": всі кажуть, що це круто, але ніяк не можуть "прикрутити" її до повноцінної фінансової моделі використання.
- Groupon як феномен неприбутково-прибуткового проекту ще й виліз на ІРО.
- В Рунеті зацікавились феноменом Kickstarter, в Уанеті 2 спроби схожих проектів закінчились нічим.
- Продалися ряд великих контент-проектів та онлайн-ЗМІ. AOL із рекламної імперії перетворився на медійно-інформаційну.
- Google+ та Picasa потіснили потенціал та доцільність подальшого використання Flickr.
- Tumblr стрімко зріс і "відгриз" велику нішу. MySpace остаточно втратив будь-які надії на повернення.
- SMM перетворився на слово "ругатєльноє", натомість всі почали говорити про digital.
- Мікроблоги остаточно стали джерелом новин.
- Онлайн-трансляції (в тому числі - потокові відео-трансляції за допомогою 3G / 4G від ентузіастів та громадських активістів) потіснили ефірні включення телеканалів за актуальністю та кількістю і якістю висвітлення подій.
- TIME назвав "Людиною року" протестувальника із вулиць, площ та соцмереж. Революційні події, страйки, заворушення та масові протести і мирні зібрання - від літньої площі Тахрір до зимової Болотної площі - все це транслювали в першу чергу онлайн-ресурси, а не телеканали.
- Акцент із текстового контенту змістився в бік відео, фото. Зріс попит на дослідження, велику ілюстровану аналітику, інфографіку.
Уанет за 2011 рік
- З'явилося пару цікавих проектів у блогосфері: причому деякі заявили про себе радше в другій половині року. З тих, хто найбільше сподобався - Spoon, Inspired, Рукотвори, Історія життя Анни Бойко. Решта продовжують клепати однотипні блоги з окремими цікавими елементами, але без яскраво пізнаваного обличчя. Індивідуальності мало, багато копікетів (стосується не лише блогосфери).
- Рік кемпів та конференцій (цьогоріч їх організовувалося навіть більше, ніж торік - причому баркемпи, рухи та конференції пішли в регіони, традиційно "домусолювали" тему "соушалмідіамаркетингу", але перші паростки TEDx, Pecha Kucha, Hackaton'ів та аналогічних заходів вказують на те, що якісне зростання буде).
- Рік угод та продажів: купівлі проектів (не лише порталів, але й контент-проектів, екоммерс-платформ, рекламних проектів) протягом всього року (різних за нішами, різних за величиною)
- Мобілізація: мобільні додатки від сайтів добралися до банків, платіжних систем, сервісів бронювання квитків - це свідчить, що в 2012 році ми побачимо розвиток "сервісів on the go"
- Рік кадрових ротацій: на відміну від минулого року в 2011-му довелося написати / прочитати про величезну кількість гучних кадрових перестановок, звільнень за власним бажанням та переходів між компаніями в Уанеті
- Поява нових можливостей та посилення конкуренції на ринку електронних платіжних систем. Небажання держави в особі НБУ сприяти розвиткові таких неконтрольованих державою платежів.
- PayPal в Україну так і не прийшов
- Посилився тиск влади та розпорядчих органів на інтернет-комунікації, онлайн-ЗМІ та ІТ-бізнес. Бюрократи обіцяють захист приватних даних та кремнієві долини з одного боку -і тулять закон про 5% податку і обов'язкову реєстрацію баз даних з 01.01.2012. Кнут та пряник в регулюванні відносин із інтернет-спільнотою та підриємцями перехилено в бік кнута.
- Знову (вперше з 2004-го року) відкрито заговорили про цензуру в ЗМІ.
- Уанет залишився вкрай заполітизованим та сповненим "диванних активістів".
Фейли року в Уанеті
- "Старбакс-Україна"
- Збої в конкурсах із голосуваннями (торгівельні мережі)
- Похід української влади в соцмережі
- Медіа-активності президента
Медіа-події року
- Протести. На жаль - чи на щастя - але саме протести: Єгипет ("Аль-Джазіра" + активісти), Росія ("Ридус" + активісти), Америка (Occupy Wall Street = ЗМІ + активісти), Казахстан (активісти).
- Арешт та суд над Тимошенко: головна тема ЗМІ всіх форматів і не лише в Україні впродовж більшої частини року.
- Фукусіма.
- Наплив розважально-змагальних шоу за американськими франшизами ("х-фактори", "зважені та щасливі", всілякі "пекельні кухні", "люба-ми-вбиваємо-дітей" та інший масТБ-продукт щедро "завалив" екрани українських телеканалів).
- Брейвік.
Що далі?
В 2012 році мені хочеться побачити Уанет, який не писатиме про політику та політиків без крайньої потреби. Мені хочеться побачити хоча б 5 цікавих контент-проектів, не схожих на "УП", "Історичну правду" та "Корр", чи "Рагулів", а кардинально інших, якісних, таких, щоб на рівні із Fubiz, Atlantic, SmashingMagazine. Знаю, що я "забагато хочу", але якщо не прагнути оцього "багато", то так на рівні "самокльопаних" бложеків ми і залишимося. А потенціал же є, і люди "ідейні" - теж. Мені хочеться побачити більше банківських додатків для смартфонів, розвиток знижок за чекін, публічний вайфай у містах. Хочеться, щоб покинули вже будувати портали і почали робити цікаві ресурси, а не затикані рекламою "сіті-гайди", які ніхто з нормальних людей не читає довше, ніж 5 хвилин. Хочеться більше свіжості в проектах. Хочеться телеканал в Україні по типу російського каналу "Дождь". Знаю, що майже все - утопічне, але чому б під Новий-то рік та й не хотіти?...
В якості картинки використано постер Стронґовського
No comments:
Post a Comment