Анджалі Муллані (Anjali Mullany), редактор рубрики про соцмедіа у Fast Company, добре розвінчує деякі міфи та поширені штампи в середовищі "діджітал-ґуру" Дуже гарний пост, не втримався, аби нашвидкоруч не перекласти.
Якби численні консультанти із соціальних медіа дійсно робили свою роботу, більшості зі них довелося би... піти назавжди із професії і не з'являтись замовникам на очі.
Ні про яку справжню активність у соціальних медіа не йдеться, якщо компанія імітує діяльність в соцмережах, посадивши вести пару-трійку акаунтів свого менеджера із персоналу і неймовірно з того тішачись. Консультант потрібен, аби з'ясувати, чим займається і як працює ваша компанія, створити стратегію для вашої організації в плані використання практичних можливостей соціальних мереж і розповсюдження соціальних медіа на всі ланки і всі рівні комунікацій вашої компанії. Але це буде згодом, а із самого початку ваш SMMщик мав би сказати вам хоча б щось із таких фраз:
1 "А яку мету ви переслідуєте в цих ваших соцмережах?" Серед претендентів на звання "ґуру" - чимало тих, хто весь час торочить про величезну цінність комм'юніті, спільноти тощо. Так, це все дуже пречудово, але для бізнесу завжди має бути кінцева мета; здебільшого такою метою є підвищення продажів, поширення даних про бренд чи зростання трафіку на сайт (чи сайти). Ваша стратегія для соціальних медіа не може обмежуватись лише створенням великого комм'юніті, де всі будуть чудово спілкуватись між собою онлайн без усілякої кінцевої мети.
2 "А ось тут наш показник ROI." Консультант із соціальних медіа мав би чітко вказати вам, на що і як витрачено кошти, як вони мають окупити себе. Ваш консультант може наполягати на тому, що - мовляв - не можна визначити кількісно рівень віддачі від соцмереж. Але це неправда. Якщо ви зібрались витратити $75 тис на окремий бейдж для бренду в Foursquare, нехай спочатку ваш "СММщик" дасть бізнес-обґрунтування, як така "інвестиція" допоможе вам наростити обсяг замовлень чи продажів у кількісному розмірі.
3 "Мені байдуже до того, скільки в нас фолловерів." Пішла якась нездорова мода на те, в якої компанії більше фолловерів чи читачів, і консультанти та "ґуру" непогано на цій моді грають. Але витрати на рекламу в Facebook чи конкурси із накручуванням кількості "лайків за айпад" чи "лайків за ноутбук" дуже часто ніяк не позначаються на якісному залученні нових клієнтів. Вам би варто було залучити тематичних блогерів, знаменитостей чи впливових публічних осіб, котрі користуються вашою продукцією замість того, щоб розкидати гроші на вітер.
4 "Facebook та Twitter - це лише початок." Cправжній фахівець має визначити, які із соцмедіа-майданчиків найкраще підходять для конкретних комунікаційних цілей вашого бренду. Наприклад, дизайнер одягу, чий СММщик ні слова не говорить йому про платформу онлайн-колажів Polyvore, має такого СММщика звільнити.
5 "А тепер поглянемо на дані." Кожна соцмережа, кожна онлайн-платформа дає доволі великий обсяг статистичних даних, котрі потрібно не лише моніторити, але й інтерпретувати. І джерела трафіку та їхній розподіл теж потрібно інтерпретувати. І всім цим має займатись ваш консультант із нових медіа. А ще має бути враховано вимір показників у соціальних медіа, управління контентом, стратегії та контент-плани, інструменти моніторингу потреб компанії та її аудиторії - і до всього цього має додаватись методологія із аналізу даних: щоб потім, коли ваш SMM-"ґуру" піде від вас, ви могли поглянути в ці дані і самі зрозуміти, про що тут йдеться.
А отримавши дані, ще раз перевірте їх. Мають бути визначені час, обставини, типи контенту, які дають найкращу віддачу. Якщо ваша аґенція чи консультант ці показники визначають невірно чи інтерпретують некоректно, вводячи вас в оману - замисліться, чи потрібні вони вам.
6 "Вам потрібно соціалізувати веб-сайт." Не покладайтесь виключно на сторонні платформи та соцмережі. Потрібно оптимізувати власний сайт таким чином, щоб збирання та поширення інформації із нього в соціальні мережі було зручним для користувачів. І щоб це спланувати і виконати правильно, вам теж потрібен соцмедіа-консультант. Почніть із того, що підключіть до сайту Facebook Open Graph та виміряйте рівень соціальної активності ваших користувачів (включаючи рівень "лайків" в межах вашого домену).
7 "Я - ніякий не гуру в світі соціальних медіа." І дуже добре, якщо ви почуєте від консультанта саме цю фразу. Бо той, хто починає із "ґуропроголошення", найчастіше ніяким "фахівцем екстра-класу" не є.
Ні про яку справжню активність у соціальних медіа не йдеться, якщо компанія імітує діяльність в соцмережах, посадивши вести пару-трійку акаунтів свого менеджера із персоналу і неймовірно з того тішачись. Консультант потрібен, аби з'ясувати, чим займається і як працює ваша компанія, створити стратегію для вашої організації в плані використання практичних можливостей соціальних мереж і розповсюдження соціальних медіа на всі ланки і всі рівні комунікацій вашої компанії. Але це буде згодом, а із самого початку ваш SMMщик мав би сказати вам хоча б щось із таких фраз:
1 "А яку мету ви переслідуєте в цих ваших соцмережах?" Серед претендентів на звання "ґуру" - чимало тих, хто весь час торочить про величезну цінність комм'юніті, спільноти тощо. Так, це все дуже пречудово, але для бізнесу завжди має бути кінцева мета; здебільшого такою метою є підвищення продажів, поширення даних про бренд чи зростання трафіку на сайт (чи сайти). Ваша стратегія для соціальних медіа не може обмежуватись лише створенням великого комм'юніті, де всі будуть чудово спілкуватись між собою онлайн без усілякої кінцевої мети.
2 "А ось тут наш показник ROI." Консультант із соціальних медіа мав би чітко вказати вам, на що і як витрачено кошти, як вони мають окупити себе. Ваш консультант може наполягати на тому, що - мовляв - не можна визначити кількісно рівень віддачі від соцмереж. Але це неправда. Якщо ви зібрались витратити $75 тис на окремий бейдж для бренду в Foursquare, нехай спочатку ваш "СММщик" дасть бізнес-обґрунтування, як така "інвестиція" допоможе вам наростити обсяг замовлень чи продажів у кількісному розмірі.
3 "Мені байдуже до того, скільки в нас фолловерів." Пішла якась нездорова мода на те, в якої компанії більше фолловерів чи читачів, і консультанти та "ґуру" непогано на цій моді грають. Але витрати на рекламу в Facebook чи конкурси із накручуванням кількості "лайків за айпад" чи "лайків за ноутбук" дуже часто ніяк не позначаються на якісному залученні нових клієнтів. Вам би варто було залучити тематичних блогерів, знаменитостей чи впливових публічних осіб, котрі користуються вашою продукцією замість того, щоб розкидати гроші на вітер.
4 "Facebook та Twitter - це лише початок." Cправжній фахівець має визначити, які із соцмедіа-майданчиків найкраще підходять для конкретних комунікаційних цілей вашого бренду. Наприклад, дизайнер одягу, чий СММщик ні слова не говорить йому про платформу онлайн-колажів Polyvore, має такого СММщика звільнити.
5 "А тепер поглянемо на дані." Кожна соцмережа, кожна онлайн-платформа дає доволі великий обсяг статистичних даних, котрі потрібно не лише моніторити, але й інтерпретувати. І джерела трафіку та їхній розподіл теж потрібно інтерпретувати. І всім цим має займатись ваш консультант із нових медіа. А ще має бути враховано вимір показників у соціальних медіа, управління контентом, стратегії та контент-плани, інструменти моніторингу потреб компанії та її аудиторії - і до всього цього має додаватись методологія із аналізу даних: щоб потім, коли ваш SMM-"ґуру" піде від вас, ви могли поглянути в ці дані і самі зрозуміти, про що тут йдеться.
6 "Вам потрібно соціалізувати веб-сайт." Не покладайтесь виключно на сторонні платформи та соцмережі. Потрібно оптимізувати власний сайт таким чином, щоб збирання та поширення інформації із нього в соціальні мережі було зручним для користувачів. І щоб це спланувати і виконати правильно, вам теж потрібен соцмедіа-консультант. Почніть із того, що підключіть до сайту Facebook Open Graph та виміряйте рівень соціальної активності ваших користувачів (включаючи рівень "лайків" в межах вашого домену).
7 "Я - ніякий не гуру в світі соціальних медіа." І дуже добре, якщо ви почуєте від консультанта саме цю фразу. Бо той, хто починає із "ґуропроголошення", найчастіше ніяким "фахівцем екстра-класу" не є.
No comments:
Post a Comment