Поки тут хворію / лікуюся / відпочиваю, протягом місяця мав час для роздумів та спостережень. І з деяким сумом відзначив для себе, що ще пам'ятаю часи, коли люди обідали, не викладаючи фото страв у Інстаграм, дивились кіно, не чекінячись у мобільних додатках, не писали в Твіттер із автобусів, не чекінилися біля кожного стовпа та меморіальної дошки у чужому місті; а бренди не постили бугагашечок та демотиваторів у Фейсбуках та ВКонтакті, підміняючи цією ілюзією активності справжню комунікацію із кінцевим споживачем.
За якихось три роки все стало з ніг на голову, і проблема "овершарінгу" (надлишкового контенту, на 90% не цікавого за суттю та формою нікому, окрім того, хто його створює чи поширює - та й то - виключно із корисливо-комерційних мотивів) стала очевиднішою за проблему глобального потепління. Комунікації та трансляції засобами соціальних медіа - це величезний крок вперед для веб-проектів та спільнот, тут не заперечую. Перегляд фото, відео, отримання звуку та живої картинки, текстових коментарів та уточнень наживо з місця конференцій чи інших знакових культурних, наукових, бізнесових, мистецьких подій - це класна можливість: ти собі наприклад хворієш чи застряг у офісі чи в "пробці" десь на дорозі - і долучаєшся до події за сотні чи тисячі кілометрів від тебе. Але на жаль, в 90% випадків соціальні мережі розповідають мені про колір плаття, кількість людей в черзі відділення банку та набір продуктів у столовій тарілці моїх друзів по мережі. І це навіває радше сум, аніж радість. Ерзац-життя на швидкості 10 секунд (приблизно стільки треба, щоби сприйняти фотку чи демотиватор, яких тисячі).
Недаремно одна із колумністок The Huffington Post скаржилася, що в наш час незрозуміло, для кого ж виробляти якісний "довгий" контент: адже ніхто не читає і не коментує великих матеріалів, які спонукають думати чи діяти, а не просто "відкрив-посміхнувся-забув".
Культура споживання тексту, культура мислення, відповідь на питання "для чого ось цей контент", "для чого конкретна дія" - всі вони суттєво постраждали внаслідок бездумного "лайкізму" та накручування just-now контенту.
Чи це і є картина нашого життя? Швидше за все - ні. Натомість - це привід задуматись над тим, як кожен із нас має від моделі "let's share everything everywhere" перейти до "let's undershare". Менше, краще, змістовніше, цінніше - ось чого бракує в стрічках соціальних мереж. Можливо, з часом ми усі (і користувачі, і бренди, і агенції) прийдемо до усвідомлення цього простого факту.
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
ПОПУЛЯРНІ ПУБЛІКАЦІЇ
-
Хотят ли русские войны? Не спрашивай у тишины, Не спрашивай у тех солдат, В мемориалах, что лежат. Спроси у цинковых гробов, В котор...
-
Якщо в Ubuntu, якою до того користувався 3 роки, апостроф одразу був в розкладці українською "з коробки", то для Mac доводилося...
-
Пост вперше опубліковано 06.01.2011. Але вважаю за доречне оновити його сьогодні Цю колядку я знаю від своєї нині вже - на жаль - покійної...
-
Думаю, в начале нового рабочего года не только я люблю устраивать "чистку" своим аккаунтам в соцсетях и рабочим файлам. Весь прошл...
-
Дни праздничные, и пока народ отходит от выпитого и съеденного за минувшие полутора суток, вспомнилась тут мне одна старинная песня, которую...
Мне кажется такая тенденция является следствием популяризации карманных дивайсов, которые стали генерировать существенный процент трафика. На таких устройствах читать вдумчивый и объемный контент просто не удобно. А фоточки и чекины это просто использование того что можно сделать здесь и сейчас без особой затраты времени и сил.
ReplyDelete