Sep 7, 2009

Про те, як я СПД закривав: ч.1

Одразу скажу, що в разі, як вам не пощастило в аналогічній ситуації чи у вас були труднощі на якомусь із процесів закриття СПД, то це означає лише одне: у кожного це відбувається по-різному. Оскільки я зараз саме займаюсь закриттям СПД (не з власної волі, а просто тому, що не знаю, як підуть фріланс-проекти і якими будуть прибутки та витрати до зими, а постійне джерело доходу нині втрачене), то опишу вам увесь процес, разом із чиновницькими буднями тощо. Фото, щоправда, з усіх етапів закриття СПД не гарантую, а ось розповідей - скільки завгодно.

Отже, вихідна ситуація: масове звільнення працівників, серед яких чимало людей працювало за схемою "створити СПД - отримати свідоцтво - отримати розрахунковий та картковий рахунок - укласти договір між фізособою та юрособою, яка надає роботу - отримувати гроші". Серед масово звільнених - автор цього блогу, тобто я. Плюси такого заганяння людей на СПД, коли тебе беруть на роботу: більше грошей у вигляді зарплати, менше податків в державу. Прихована сторона вилазить аж тепер: закриття є твоєю проблемою. Закриття коштує грошей навіть за сприяння організації, яка раніше надавала роботу. Плюс ходіння інстанціями за довідками та іншими матеріалами.

ЧАСТИНА ПЕРША: ПОДАННЯ ЗАЯВИ

У Вінницькому міськвиконкомі є така штука, як "прозорий офіс" із прийому громадян у різних питаннях. Прийшов я до виконкому, записався на прийом: електронний термінал на зразок того, яким зазвичай поповнюють мобільні телефони, видав мені талон із порядковим номером в черзі та орієнтовними номерами консультантів. Взагалі тут працює система електронного запису, завдяки якій ти не змушений бігати від кабінету до кабінету чи шукати коротшу чергу, а сидиш і спокійно споглядаєш з будь-якого кутка холлу одне із великих табло, на якому висвічується черга та стіл консультанта. Своєї черги я чекав хвилин 15. Потім табло сповістило, що я вже можу заходити. Наслідком спілкування із привітною (напротивагу стереотипам про держслужбовців) жінкою років 45 стала необхідність придбати бланк заяви та сплатити держмито в банк.

Якщо бланк я придбав практично "не відходячи від місця" у магазині канцтоварів на цьому ж першому поверсі, то зі сплатою держмита в мене сталась "приємність" під назвою "черга". Я не знаю чому, але у Вінницькому міськвиконкомі на першому поверсі відділення "Приватбанку" - чи не найповільніше з точки зору касового обслуговування: переді мною було четверо осіб, а за мною вишикувалась черга ще із 5 людей, тому що перша каса традиційно була заставлена табличкою із написом "Технічна перерва" (і це після 14:00, коли обід вже закінчився; вочевидь, у другій половині дня швидше починають працювати лише держслужбовці). В черзі я провів майже 15 хвилин.

Мито сплатив, заяву заповнив, почекав ще хвилин 5, поки повернулась жінка, яка приймала заяву. Потім дізнався, що треба мені звернутись у кабінет консультування фізосіб з питань підприємництва (здається, "Відділ розвитку та партнерства"). Там мене "ощасливив" юрист тим, що мені треба зібрати 5 довідок, причому від нього ж я дізнався декілька цікавих фактів:

1)
"- добрый день! вы по какому вопросу?
- закрытие СПД. я все уплатил по заявлению, мне сказали, что надо у Вас узнать насчет справок. просто это СПД открывали в "І====", когда брали туда на работу...
- аа, сколько кстати человек уволили? 140?
*в цьому моменті в голові промайнуло "ого!"*
- я знаю только про 60...
*багатозначна посмішка про "ні, юначе, 140"*
- это дурдом, люди идут и идут к нам оттуда... да, увы, Вам придется обойти все эти инстанции и собрать справки. причем главное, чтобы у Вас не было долгов по налоговым отчислениям.."


2) зібрати доведеться 5 довідок (тому буде ще як мінімум 5 звітів про походи до чиновників різного рангу та сфери)

3) ну от, фраза "только просим вас сохранять конфиденциальность" уже не має жодного сенсу: місто і так вже в курсі подій в "І====".

Отже, провівши усього годину у міськвиконкомі, я підписав заяву, сплатив держмито про закриття, взяв список місць, з яких потрібно отримати довідки і вирушив додому. Найповільнішим стало написання самої заяви та черга в банк.

Далі буде...

5 comments:

  1. А можна трошки детальніше про те, які довідки і звідки треба взяти? Зацікавило )

    ReplyDelete
  2. звичайно можна )
    якщо закриваєте СПД, то треба після заяви про припинення діяльності отримати 5 довідок: від податкової, від ПФ, від Фонду соцстраху від тимчасової втрати працездатності, від Фонду соцстраху на випадок безробіття, і з Фонду соцстраху від нещасних випадків. Довідки про те, що у вас немає заборгованості. А далі з ними та вашим свідоцтвом про реєстрацію СПД знову рушити до місьвиконкому. А що далі - ще не в курсі, згодом опишу :)

    ReplyDelete
  3. а мито сколько?

    и ещё вопрос.. закрывать ЧП зачем? в налоговой перевёлся б с единого налога на общую систему и сдавал бы пустые отчёты.. раз в квартал тратил бы 15 мин)

    ReplyDelete
  4. мито 17 грн.

    та ну его. а потом если пойду на нормальную работу, то что, потом самому бегать его закрывать? нельзя ж параллельно с основной работой вести "левую" бухгалтерию

    ReplyDelete
  5. как это - низзя? очень даже можно) даже параллельно с институтом можно) у меня во всяком случае получается))

    ReplyDelete

ПОПУЛЯРНІ ПУБЛІКАЦІЇ