May 29, 2009

"на ошибках учатся", або чого копірайтеру робити не треба

Вітання, Олександре. Фінансові проблеми в мене виникли із-за Роберта Флетчера. Він приїхав у листопаді в Київ, і не встиг розрахуватися зі мною за шалену кількість роботи. І бюждет моєї фірми попав в мінус на декілька тисяч доларів. Я розумію, що це суто мої проблеми, а не Ваші. Але ж де взяти в швидкому темпі великі гроші, щоб перекрити заборгованості по зарплаті. Ось уже півроку я майже всі свої прибутки віддаю на борги по зарплаті, та оплаті роботи фрілансерам. Це при тому, що маю маленьку доньку. Я не прошу мені співчувати. Тільки зрозуміти ситуацію. Я впевнена, що "Бог непосильных испытаний не дает".
В моїх планах немає наміру когось "кинути", просто не виходить швидко розгребти таку ситуацію.
Я впевнена, що Роберт, не дивлячись на те, що про нього пишуть різні неприємні речі, як і в минулі рази, розрахувався б зі мною.
Але, нажаль, не встиг. Саме перед його вечірнім арештом на тренінгу, на наступний ранок була запланована наша зустріч.
Це по суті фактор непередбаченого стихійного лиха. І в договорах такий пункт є.
Треба дописати крім різних пожеж, ураганів, ще такі ситуації (до речі, а може ж бути випадок, наприклад, коли помирає замовник, і що тоді?).
Насамперед, я перед тим, як писати такі речі в своєму блозі попередила б.
Ну це власне, моє бачення.
А всі ж люди різні.

Все одно, я дякую Вам як за роботу, так і за терпіння.
І надіюся, що після розрахунку Ви або поясните ситуацію в блозі, або видалите той пост.

З найкращими побажаннями, Вікторія.


ось такого листа я отримав від пані Вікторії сьогодні, коли людина, з якою я співпрацюю давно, обґрунтувала свою вимогу 100% передоплати за послуги конкретним фактом. оскільки нічого секретного чи суто приватного у цьому інциденті немає, то мушу визнати низку власних помилок, яких я припустився у цій ситуації і зробити це у формі відкритого листа.

першою помилкою з мого боку було в часи загострення фінансової кризи не працювати за чітким формалізованим ТЗ. другою моєю помилкою було не оформити замовлення чимось, окрім перемовин через Skype, електронну пошту та заочного спілкування. третя моя помилка: відсутність хоча б телефонного контакту на момент укладання та виконання замовлення. ситуація з боку пані Вікторії повністю висвітлена детальним листом, який я отримав сьогодні (29.05.2009) електронною поштою. ситуація з мого боку висвітлена постом у цьому блозі, який я видаляти не стану з кількох причин.

По-перше, до чого тут Флетчер і фінансові труднощі, якщо Ви двічі надавали якісь міфічні строки розрахунку "за тиждень", "за два тижні", і було це ще у січні-лютому цього 2009-го року. Можна було чітко окреслити ситуацію саме тоді, а не тепер, коли через багато-багато місяців Вам відмовили, мотивуючи фактом Вашої ймовірної фінансової нестабільності. This is business, God has no connection to this. Не я є Ваша проблема. Ваша проблема у тому, що Ви переставляли строки неодноразово, при цьому реально усвідомлюючи, що у Вас немає коштів заплатити, але на словах обіцяли. Чи на Вашу думку кошти у інших кризі не підвладні? Але Ви цілком правильно зауважили "усі люди різні". І потім: у своїй діяльності керуюсь принципом "не можеш зробити зараз - скажи коли реально". Це можуть підтвердити усі, з ким я працював чи працюю над будь-якими проектами. Перенесення термінів чи узгодженні будь-яких спірних питань - це абсолютно не проблема, якщо на них реагують чітко, швидко, коректно і вчасно (хочете, я можу Вам навести приклад великої компанії в Україні, співпраця із якою тривала теж менше півроку і залишила в мене вкрай позитивні враження від постійного контакту із фахівцем). А Ви сказали "так, скоро", що на українській мові виявляється може трактуватись як "чотири чи п'ять місяців". Із ринком копірайтерського фрілансу я "зав'язав", тому Вас і Вашу дільність мій відгук не блокує.

По-друге, арешт Флетчера - це не непередбачуване лихо, з огляду на його одіозну діяльність. І не можна порівнювати землетрус із арештом. Крім того, не знаю жодного фрілансера, який би за таких обставин отримав би фразу "знаєш, мій замовник у тюрмі". Флетчер потрапив у ту ситуацію, в яку потрапив, через невиконані фінансові зобов'язання, а не через те, що про нього писали в газетах. До речі, я не читаю українських газет, мене мало цікавить та чи інша пропаганда "за" чи "проти" певних осіб. В мене не Флетчер замовляв сайт Yazzle та технічну документацію, чи не так? І взагалі, я б не радив копaтись у юридичних нюансах, тому що те, що звідти "накопується" - не звосім на користь Вам, вибачте. Ви пропонуєте мені фактично "зам'яти" цю історію; але я її і не думав "роздувати": те, що на мене послались - це право третьої сторони.

І по-третє: я нікого не хотів образити чи звинуватити. Я висловив своє бачення ситуації, спираючись на певну аргументацію. Ви може із нею не погоджуватись. Але попереджати кожного, про кого написано пост у блозі "знаєш, я про тебе збираюсь написати певну думку" - це абсурд. Якщо блогери критикують уряд - їм що, писати листа до Тимошенко із попередженням? Якщо блогери-фрілансери характеризують замовника, їм що, "челобитную" складати кожного разу? Блогосфера - це не бюро попередніх повідомлень. Не моя вина, що пані Вікторія не моніторить онлайн-репутацію (пост було написано ще у квітні, після мовчазного чекання аж від 7 січня і до кінця квітня; а реакція на нього чомусь надходить аж у кінці травня, і то - лишень через те, що на мене послалась конкретна людина). Якби я волів нашкодити, я б писав на одну із "чорних дошок" на фрілансерських форумах, а не до себе в блог. І ефект був би гіршим. Не я впливаю на ринок - ринок визначає умови, за якими я працюю, і за якими треба попри всі труднощі поважати інтереси усіх його учасників. І саме тому я не стану видаляти той пост: це не конфлікт, це особиста думка. Вибачатись мені в цьому сенсі немає за що.

Дякую за розуміння пані Вікторії та всім іншим, з повагою та найкращими побажаннями.

3 comments:

  1. дело не в копирайте, а в профессиональности предоставления услуг. Хочешь быть профи составляй договор, не хотят договор, свободны. А если работать без него, значит работать на свой страх и риск и таким вещам удивляться не стоит. Все это уже описал Лебедев, читаем и извлекаем уроки http://tema.livejournal.com/333205.html

    ReplyDelete
  2. согласен. да и не удивлен я таким вещам: удивлен лишь тому "возмущению" по поводу, а также именно тем вещам, о которых Лебедев и пишет ("пожар" и все прочее). ситуация если кратко: совершенно другой человек потребовал 100% предоплату (тоже вполне адекватный шаг) и мотивировал это простым примером (моим примером). и из-за этого же возникает просьба "удали пост". нелогично. думаю, что без предоплаты работать вообще не стоит. а также думаю, что во времена, когда тяжело всем, нету скидки на что-либо. мои тексты и навыки - мой бизнес своего рода. если я делаю снисхождение на некомпетентное отношение к делу - я краду у себя из кармана. если я замалчиваю факт того, что я краду у себя из кармана - какой тогда я профи?

    ReplyDelete
  3. вот вот. думаю выводы сделаны,оно так всегда, случится и делаешь выводы. ну и удачи)

    ReplyDelete

ПОПУЛЯРНІ ПУБЛІКАЦІЇ