May 22, 2009

Twitter як платформа для тексткастів

Чим більше я користуюсь Твіттером, тем менше бажання його покидати (всупереч очікуванням, що це черговий "модний сервіс", від якого користі нуль). Супротивники соціальності в мережі - це тренд, як супротивники будь-чого. В мене поки що Твіттер викликає більше позитивних емоцій, аніж негативних. Недоліки в цієї платформи є, але назвіть мені платформу, в якої немає недоліків?

Сьогодні хочу розглянути Twitter як платформу для тексткастів. Про подкасти вже всі знають, про скрінкасти дехто чув, дехто ні, вебінари теж дедалі більше поширюються у вітчизняній практиці обговорення та презентації інформації. А ось тексткасти чомусь не користуються широким розповсюдженням, хоча ця технологія має свої переваги над RSS-трансляцією:

1) тексткаст не має візуальних чи графічних елементів, отже урізані налаштування браузера чи обмеження доступу до контенту на нього не розповсюджуються;
2) тексткаст у Твіттері можуть створювати одночасно багато людей, вести дискусію, наводити лінки та ретвіти, що підвищує його динамічність та інтерактивність;
3) тексткаст може доповнюватись в процесі того чи іншого оффлайнового заходу, актуалізувати інформацію онлайн саме тоді, коли вона актуалізується оффлайн;
4) тексткаст зберігається на боці платформи, а отже немає прямої прив'язки до конкретного кодеку, ПЗ, клієнту чи ОС;
5) тексткаст дає підґрунтя для аналітики та створення постів у блогах, нотаток у соціальних мережах, ретвітів та паперової аналітики, спираючись на значний масив текстової інформації, яку генерують синхронно різні юзери (інколи їхня чисельнсть може бути доволі значною).

Практичні приклади тексткастів на основі хештегів у Twitter:
- Заворушення у Молдові навесні цього року
- Трансляція Гран-Прі Формули-1 (за моєю участю та @Bebekka);
- Фінал Кубку УЕФА за участю донецького "Шахтаря" - паралельні тексткасти:
українська версія
міжнародна версія
- Тексткаст конференції "Интернет-Маркетинг в Украине-2009".

Власне, це досить вдалі та інформативні зразки створення тексткастів в режимі live за допомогою Twitter. Отже, перед інформаційними, рекламними та піар-аґенціями, як і перед окремими блогерами, виникає доволі цікава можливість: створення власноруч чи ініціювання за підтримки широкого кола користувачів Twitter тематичних тексткастів. Текстові трансляції певних подій, новин, заходів дають відчуття інформаційної присутності тим, в кого немає в даний момент доступу до ТБ чи потокового відео, але є мобільний із доступом в Інтернет та найпростіший браузер. Це відкриває широкі можливості для створення спільних мікроблогів чи тематичних дискусій (до речі, перші заклики до організації дискусій та "круглих столів" через Твіттер я вже бачив у кількох групах на LinkedIn). Треба лише подумати, як найбільш ефективно використовувати цей механізм (єдине, що вже встиг помітити: оптимальним тексткаст стає лише за умови використання хеш-тегів).

2 comments:

  1. Привіт, використав чатину твоєї статі на http://twitter.blox.ua/2009/05/Twitter-platforma-dlya-tekstkastiv.html.

    ReplyDelete
  2. дякую за трекбек, радий, що стаття була корисною

    ReplyDelete

ПОПУЛЯРНІ ПУБЛІКАЦІЇ