Nov 2, 2009

10 видів бізнесу, які зароблять на епідемії в Україні

Грип (звичайний, не свинячий) - найгарячіша тема всіх новин, усіх обговорень, народних і не дуже народних жартів. Свинячий грип теж десь "поблизу". Поки одні розказують про те, які інші панікери, а інші говорять про те, "кто віноват і что дєлать", давайте спробуємо хоча б приблизно окреслити 10 видів практичного бізнесу, який може "піднятись" на тлі подібного інформаційного буму (мова не про "всєлєнскій заговор" фармацевтів чи ЗМІ, мова про конкретні види діяльності, яка може приносити гроші, вплив на певні аспекти суспільного життя тощо).

1) Дизайнери
Носити маску білого чи синього кольору, яка нагадує швидше про реанімацію, не дуже хочеться на вулиці з естетичних міркувань навіть тим, хто вже живе в регіонах де дійсно високі темпи зараження грипом та захворюваності ГРЗ. Дизайнери, причетні до розпису, вишивки чи термодруку - ваш вихід на сцену! Розробка дизайнів зовнішніх чохлів для масок, самих масок чи пов'язок із тканини, щоб прикривати звичайно одноразову маску - саме ті види діяльності, на яких можна отримати низку замовлень серед молоді та людей, котрі звикли мислити нестандартно.

2) Виробники текстильних товарів
Шалики, пов'язки із тканини на основі текстилю із візерунками, малюнками чи просто чиста тканина, на яку можна нанести малюнок чи візерунок - основа для розробок згаданих вище дизайнерів. Цілком можливі дрібно-гуртові продажі.

3) Постачальники дезінфікувальних та миючих засобів
Епідемія грипу та постійне нагадування про необхідність мити руки та дезінфікувати приміщення змусили чимало людей навести лад у своїй оселі і запастись миючими та дезінфікувальними засобами.

4) Виробники сільськогосподарської продукції
Часник, цибуля, яблука, трави, городина як джерело вітамінів, поживних та захисних речовин користувались і до того непоганим попитом, а із збільшенням уваги населення до власного самопочуття та захисту проти супутніх до грипу інфекцій, бронхітів та ГРЗ продажі просто підскочили.

5) Супермаркети та аптеки
Гадаю, тут будь-які роз'яснення зайві. З минулого четверга по суботу темпи "вимітання" з полиць ліків, лимонів, апельсинів, бананів, масок, допоміжних медикаментів, чаїв, навіть соди (не кажучи вже про арбідол, амізон і решту препаратів) "зашкалювали" навіть у Вінниці, можу лише уявити, що коїлось в містах на кшталт Києва чи Львова.

6) Політики
Якщо розглянути політику як підвид бізнесу (в Україні, на моє глибоке переконання, саме так і є), то тут мова про прибутки політичні, але й наближення до потенційних прибутків фінансових (в разі обрання до наступного парламенту чи на пост Президента країни). Ні, мова не про істеричні заяви Богословської про легеневу чуму (цікаво, в Карному Кодексі є стаття за нагнітання паніки?), не про дешевий популізм урядовців чи квапливу критику від ПР та решти партій-"опозиціонерів". Мене дивує, що лише Тягнибок скористався нагодою та виділив кошти на подолання грипу в одній із областей. Гадаю той, хто б влаштував зі своїми штабами безкоштовну роздачу масок та амізону у охоплених справжньою (а не телевізійною) епідемією регіонах, здобув би миттєву прихильність електорату в постраждалих областях; і при цьому реально допоміг людям, які хворіють на грип та застуду, не поширювати інфекцію, знизив би рівень захворюваності). Поки що всі лише дають прес-конференції. Гадаю, виборці в регіонах, де зараз дійсно спалах грипу не за сезоном, можуть зробити висновки.

7) Журналісти
Ні, мова не про тих, хто нагнітав чи нагнітає паніку як в провладних, так і "опозиційних" телеканалах чи друкованих ЗМІ. Виграють у довірі та потенційній співпраці із ними "неджинсових" видань ті, хто об'єктивно висвітлює і висвітлюватиме інформацію, не підлаштовуючись ні під бажання уряду, ні під бажання опозиції, ні під контр-істерику тих, хто вважає, що "гріпа в Українє нє било і нєт". Замість шукати марсіан, Кремль чи "слід леді Ю", варто повернути авторитет до ЗМІ як до джерела інформації, а не паніки.

8) Розробники веб-сервісів
Мене власне дивує, що моніторити стан справ із захворюваністю та епідемією вже від того часу, коли вірус прийшов до Європи, доводилось на дюжині сторонні сервісів чи сайтів. Створення єдиної платформи для моніторингу в режимі реального часу із різних джерел, розробка додатків для мобільних пристроїв чи нетбуків, котрі б дозволяли відстежувати стан справ у регіонах, дізнатись РЕАЛЬНУ інформацію, а не потік паніки та стьобу із жежешечок та Твіттеру. Розробники веб-сервісів могли б не лише заявити про себе, але й мати потенційну практичну користь - від монетизації подібного сервісу до реальних замовлень на аналогічні проекти, тільки під інші цілі (кількість пошукових запитів за тематикою грипу, вірусів та ГРЗ останніми днями надзвичайно висока).

9) Піарники
Компанії, які хочуть підвищити свій статус в якості "соціально відповідальних", мають не тільки викупити річний запас масок для співробітників, але й зайнятись питаннями спонсорування лікування хворих, соціальними ініціативами в тих регіонах, які охоплені високим темпом поширення грипу та ГРЗ. Піарники можуть зробити добру послугу своїм компаніям, якщо подібні соціальні ініціативи (закупівля ліків, масок, передача дитячим будинкам та лікарням теплих речей за кошт компанії) будуть ними захищені перед керівництвом і проведені. Зараз ситуація, яка просто змушує припинити "распіл бабла" і звернути увагу на людей (адже ваші споживачі та клієнти - це люди, а не статистична біомаса).

10) Виробники / постачальники сувенірної продукції та аксесуарів
Ставлення до проблеми з почуттям гумору може позбавити страху перед нею, знизити агресію та стати джерелом прибутку. Саме на цьому можуть "зіграти" виробники та автри сувенірної продукції на антигрипову тематику: від значків до светрів, чашок та рюкзаків (вже бачив в мережі декілька подібних пропозицій від онлайн-магазинів).

Отже, як бачимо, грип може принести Україні не лише сумні, але й позитивні наслідки. Важливо лише вчасно обрати правильну модель ставлення до ситуації.

1 comment:

  1. Ох я би ж тіки дехто не наживався на людському горі.

    ReplyDelete

ПОПУЛЯРНІ ПУБЛІКАЦІЇ